REGULAMIN
KORZYSTANIA Z SYSTEMU OPAKOWAŃ WIELOKROTNEGO UŻYTKU VYTAL
Ostatnia aktualizacja: 24 maja 2024 r.
Informacje kontaktowe
VYTAL Polska Sp. z o.o.
ul. Stawna 10/5
61-749 Poznań
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001083381, posiadająca numer NIP: 7831895960.
Kontakt
E-mail: biuro@vytal.org.pl
Numer telefonu: +48 736 203 056
REGULAMIN
KORZYSTANIA Z SYSTEMU OPAKOWAŃ WIELOKROTNEGO UŻYTKU VYTAL
PREAMBUŁA
VYTAL to inteligentny i zrównoważony system opakowań wielokrotnego użytku pozwalający uniknąć wytwarzania odpadów opakowaniowych, zwłaszcza w przypadku konsumpcji na wynos, a także dostaw żywności i posiłków. VYTAL zapewnia swoim Partnerom (restauratorom, firmom cateringowym, kawiarniom, sprzedawcom żywności, a także dostawcom usług związanych z gastronomią) wysokiej jakości opakowania wielokrotnego użytku jako rozwiązanie systemowe. W ten sposób Użytkownicy VYTAL, czyli klienci końcowi mogą w prosty i wygodny sposób uniknąć generowania odpadów opakowaniowych i jednocześnie stać się częścią ruchu na rzecz zrównoważonej gospodarki.
Ponadto, oprócz systemu wielokrotnego użytku VYTAL, firma VYTAL Polska Sp. z o.o. (zwana dalej w skrócie „VYTAL„) prowadzi również platformę internetową, z której można korzystać za pośrednictwem Aplikacji Użytkownika i Aplikacji Partnera w celu pośredniczenia w sprzedaży produktów i usług, w szczególności żywności, napojów i artykułów spożywczych, a także ich dostawy (zwaną dalej „Platformą Internetową„).
Za pośrednictwem Platformy Internetowej, VYTAL umożliwia zarejestrowanym tam Partnerom oferowanie swoich produktów i usług Użytkownikom VYTAL, jak również umożliwia Użytkownikom składanie zamówień związanych z tymi produktami i usługami. Umowa zakupu produktów i usług jest zawierana wyłącznie pomiędzy Partnerem a Użytkownikiem. VYTAL jest pośrednikiem i operatorem Platformy Internetowej i w tym zakresie jedynie składa oświadczenia Użytkownikom w imieniu Partnera. VYTAL nie jest w żaden sposób zobowiązany pośrednictwem w składaniu oświadczeń.
Wypełnienie wszystkich zobowiązań wynikających z umowy zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Partnerem, dotyczącej zakupu lub korzystania z produktów i/lub usług Partnera, jest wyłączną odpowiedzialnością Partnera. VYTAL jest upoważniony przez Partnerów do otrzymywania płatności od Użytkowników w ich imieniu za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy usług płatniczych („Dostawca Płatności„). VYTAL jest ponadto upoważniony przez Partnerów do otrzymywania oświadczeń o odstąpieniu od umowy przez Użytkowników w imieniu Partnerów.
§1 ZAKRES REGULAMINU
- Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) określa zasady korzystania z Systemu opakowań wielokrotnego użytku Vytal, a przede wszystkim relacje pomiędzy klientami końcowymi jako Użytkownikami Systemu opakowań wielokrotnego użytku VYTAL (zwanymi dalej „Użytkownikami„) a firmą VYTAL. Relacje między Użytkownikami, Partnerami i Klientami Korporacyjnymi nie są wyraźnie częścią niniejszego Regulaminu, o ile nie dotyczy to zawierania umów między Użytkownikami i Partnerami, jak również składania i otrzymywania odpowiednich oświadczeń przez lub dla Użytkownika(/-ów) i Partnera(/-ów), jak również przetwarzania płatności od Użytkowników na rzecz Partnerów w ramach realizacji takich umów jako składników usług i funkcji oferowanych przez VYTAL w ramach Platformy Internetowej oraz o ile niniejszy Regulamin nie zawiera żadnych regulacji.
- VYTAL świadczy usługi wyłącznie na podstawie niniejszego Regulaminu w związku z przepisami, do których odniesienie znajduje się w niniejszym Regulaminie, jeśli takie istnieją. Rejestrując się w celu korzystania z Systemu wielokrotnego użytku VYTAL, Użytkownik oświadcza, iż zapoznał się i wyraża zgodę na zastosowanie niniejszego Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin ma zastosowanie w odniesieniu do całej relacji biznesowej pomiędzy VYTAL a Użytkownikami, o ile ci ostatni działają jako przedsiębiorcy w rozumieniu , a przedmiotem tej relacji biznesowej jest wyżej wymieniony zakres usług oferowanych przez VYTAL. Relacje biznesowe z Partnerami zostały unormowane postanowieniami Ogólnych Warunków Umowy, które są dostępne pod adresem:
- Użytkownicy: to wszystkie osoby, które kupują produkty, w szczególności żywności, produktów spożywczych lub napojów oraz, w stosownych przypadkach, usługi od Partnerów VYTAL, a tym samym wybierają opakowania wielokrotnego użytku zarządzane w systemie wielokrotnego użytku VYTAL.
- Klienci korporacyjni: najemcy skrzynek zwrotnych i odbiorcy innych usług VYTAL.
- Partnerzy: to dostawcy produktów, w szczególności żywności i napojów oraz, w stosownych przypadkach, powiązanych usług, w szczególności restauracje, bary z przekąskami, stołówki, stołówki uniwersyteckie, supermarkety i rynki ekologiczne lub dostawcy usług dostawczych, którzy sprzedają swoje produkty i usługi komercyjnie klientom końcowym i oferują opakowania wielokrotnego użytku VYTAL lub własne opakowania wielokrotnego użytku zarządzane przez VYTAL w ramach systemu wielokrotnego użytku VYTAL.
- Aplikacja Partnerska: oznacza aplikację mobilną dla Partnerów, umożliwiającą im wydawanie Użytkownikom opakowań wielokrotnego użytku i odbieranie ich od nich. W tym celu Partnerzy pobierają Aplikację Partnerską ze sklepu iOS App Store lub Android PlayStore i logują się za pomocą indywidualnych danych logowania dostarczonych przez VYTAL, dzięki czemu kody identyfikacyjne („ID”) opakowań wielokrotnego użytku i Użytkowników są przekazywane do serwera VYTAL w celu realizacji wynajmu opakowań wielokrotnego użytku lub identyfikatory opakowań wielokrotnego użytku i Partnera są przekazywane w celu rejestracji zwrotu opakowań wielokrotnego użytku.
- Aplikacja VYTAL (Użytkownika): oznacza aplikację mobilną dla Użytkowników umożliwiającą uczestnictwo w Systemie wielokrotnego użytku VYTAL i wypożyczanie opakowań od Partnerów.
- Karta VYTAL: oznacza kartę członkowską offline uprawniającą do uczestnictwa w systemie wielokrotnego użytku VYTAL. Partnerzy i Użytkownicy nabywają Kartę VYTAL. Wymiana karty VYTAL jest wykluczona po jej aktywacji, np. po pierwszym wynajęciu pojemnika wielokrotnego użytku.
- System opakowań wielokrotnego użytku VYTAL lub System Wielokrotnego Użytku VYTAL: obejmuje cały system, w ramach którego VYTAL dostarcza różne opakowania wielokrotnego użytku Partnerom i Użytkownikom do użytku oraz w ramach którego obsługiwane jest ich pobieranie i zwrot od Użytkowników. Opakowania wielokrotnego użytku VYTAL, a także opakowania wielokrotnego użytku innych firm zarządzane przez VYTAL w ramach Systemu wielokrotnego użytku VYTAL, są rejestrowane w celu realizacji transakcji i łatwego zwrotu przez Partnerów za pomocą Aplikacji Partnerskiej lub przez Użytkowników za pomocą Aplikacji VYTAL i indywidualnego identyfikatora (w postaci kodu QR) opakowania.
- Opakowania wielokrotnego użytku VYTAL: to wysokiej jakości i trwałe opakowania wielokrotnego użytku, takie jak kubki, miski oraz pojemniki, przeznaczone wyłącznie do napełniania odpowiednimi dla nich Opakowania wielokrotnego użytku VYTAL są rozpoznawalne dzięki odpowiedniemu brandingowi i posiadają indywidualny kod QR do unikalnej identyfikacji.
- Stacja zwrotna VYTAL: to albo inteligentna skrzynka zwrotna, która sama rejestruje zwrot opakowania wielokrotnego użytku, albo drewniana skrzynka zwrotna, w której zwrot opakowania wielokrotnego użytku jest rejestrowany ręcznie po jego opróżnieniu.
- Platforma; Platforma Internetowa: to system obsługi przeznaczony dla Partnerów, służący, obok Aplikacji Partnerskiej, do wymiany informacji między Partnerami a VYTAL, dostępny pod adresem: https://partner.vytal.org/.
- System Zamknięty: to System Wielokrotnego Użytku oparty o Opakowania wielokrotnego użytku będące własnością Partnera, w przypadku wypożyczenia których VYTAL jest pośrednikiem i umożliwia ich wypożyczenie poprzez Aplikację VYTAL.
- Przedmiotem niniejszego Regulaminu jest stosunek prawny pomiędzy firmą VYTAL a Użytkownikiem w odniesieniu do Systemu opakowań wielokrotnego użytku firmy VYTAL i wszystkich powiązanych transakcji dotyczących opakowań wielokrotnego użytku pomiędzy firmą VYTAL, Użytkownikami, Partnerami i Klientami Korporacyjnymi.
- Transakcje pomiędzy Partnerami a Użytkownikami dotyczące sprzedaży produktów i usług Partnerów podlegają niniejszemu Regulaminowi wyłącznie w zakresie, w jakim dotyczą one zapewnienia tychże produktów i usług przez VYTAL. Umowa dotycząca zakupu produktów i usług zawierana jest wyłącznie pomiędzy Partnerem a Użytkownikiem.
§4 REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA, KONTO UŻYTKOWNIKA
- Użytkownicy, którzy chcą uczestniczyć w Systemie wielokrotnego użytku VYTAL, muszą zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji VYTAL. Proces rejestracji jest jednorazowy i bezpłatny.
- Aby przeprowadzić proces rejestracji, aplikacja VYTAL musi zostać pobrana z odpowiednich sklepów internetowych z aplikacjami i zainstalowana na urządzeniu użytkownika. W tym zakresie obowiązują odpowiednie warunki i postanowienia sklepu z aplikacjami.
- Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji VYTAL należy utworzyć konto Użytkownika. Aby utworzyć konto Użytkownika, należy potwierdzić podany adres e-mail. Konto użytkownika jest osobiste i niezbywalne. Jeśli użytkownik zezwala osobom trzecim na korzystanie z jego konta użytkownika, ponosi odpowiedzialność za korzystanie z niego jak za własne działanie.
- W trakcie rejestracji Użytkownik akceptuje niniejszy Regulamin i otrzymuje niewyłączne, niepodlegające sublicencjonowaniu, niezbywalne i odwołalne w każdej chwili prawo do korzystania z Aplikacji VYTAL, w tym z treści dostępnych za jej pośrednictwem i wyłącznie do własnych celów prywatnych.
- Użytkownik może zarejestrować się wyłącznie raz. Jeśli VYTAL stwierdzi wielokrotną rejestrację, VYTAL ma prawo usunąć dodatkowo utworzone konta Użytkownika.
- Użytkownik jest zobowiązany do zachowania swoich danych dostępowych do Aplikacji VYTAL w tajemnicy przed osobami trzecimi. Wszystkie zamówienia złożone przy użyciu danych dostępowych użytkownika muszą być przypisane do Użytkownika, chyba że poinformował on VYTAL w odpowiednim czasie (np. za pośrednictwem Platformy Internetowej, e-mailem lub telefonicznie) o utracie swoich danych dostępowych lub jakimkolwiek innym podejrzeniu niewłaściwego użycia Konta.
- Aby wypożyczyć Opakowania i zamówić produkty, Użytkownicy muszą obowiązkowo zdeponować środki płatnicze za pośrednictwem Aplikacji. Ma to na celu zapewnienie zabezpieczenia, aby w przypadku, gdy Użytkownik nie zwróci Opakowań wielokrotnego użytku do Partnera lub do oficjalnej Skrzynki zwrotnej VYTAL, VYTAL mógł obciążyć go poniesionymi kosztami. Dopóki Opakowanie wielokrotnego użytku jest wypożyczone, środki płatnicze zdeponowane w momencie wypożyczenia nie mogą zostać wypłacone.
- Użytkownik jest zobowiązany do aktualizowania danych i informacji podanych w celu utworzenia Konta Użytkownika i przechowywanych na nim, w szczególności danych rozliczeniowych i kontaktowych, a także sposobów płatności wybranych przez Użytkownika. Nieprzestrzeganie tego obowiązku uprawnia VYTAL do zawieszenia usługi dla Użytkownika.
- Użytkownik zobowiązuje się do podania wszystkich informacji istotnych dla zamówienia u Partnera (np. imię i nazwisko, adres, adres e-mail) w sposób kompletny, zgodny z prawdą i rzetelny.
- VYTAL jest uprawniony do anulowania rejestracji Użytkownika, a tym samym wycofania przyznanych mu praw do korzystania z Aplikacji VYTAL, Platformy Internetowej i Systemu opakowań wielokrotnego użytku VYTAL, jak również związanych z nimi treści, w dowolnym momencie, w szczególności w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu przez Użytkownika, w drodze jednostronnego oświadczenia ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto VYTAL ma w szczególności prawo do zaprzestania bezpłatnego udostępniania aplikacji VYTAL lub niektórych funkcji i treści w dowolnym momencie lub do oferowania ich w przyszłości wyłącznie za opłatą. Użytkownicy zostaną o tym poinformowani w odpowiednim czasie, ale z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. Prawo do odstąpienia lub wypowiedzenia umowy, do którego uprawniony jest użytkownik, pozostaje nienaruszone.
- Firma VYTAL jest uprawniona do zlecania wykonania swoich usług i zobowiązań osobom trzecim. W związku z tym VYTAL zapewni wypełnienie swoich zobowiązań wobec użytkownika przez takie strony trzecie w ramach swojego obowiązku zapewnienia usługi.
§5 WYMAGANIA TECHNICZNE
Aby pobrać aplikację VYTAL i móc za jej pomocą korzystać z Systemu VYTAL zgodnie z niniejszym Regulaminem, Użytkownik musi korzystać z urządzenia mającego dostęp do Internetu.
§6 POWIADOMIENIA
Tworząc Konto Użytkownika, Użytkownik akceptuje, że VYTAL może wysyłać użytkownikowi wiadomości e-mail, a także automatyczne powiadomienia w aplikacji VYTAL (powiadomienia push) w zakresie normalnego działania Systemu wielokrotnego użytku VYTAL. Obejmuje to w szczególności przypomnienia o konieczności zwrotu pożyczonych Opakowań wielokrotnego użytku w celu zachęcenia do ich zwrotu do Systemu Wielokrotnego Użytku.
§7 WARUNKI I TERMINY OBOWIĄZUJĄCE PRZY KORZYSTANIU Z SYSTEMU WIELOKROTNEGO UŻYTKU VYTAL, KOSZTY USUNIĘCIA OPAKOWAŃ Z SYSTEMU WIELOKROTNEGO UŻYTKU VYTAL
- Użytkownicy mogą korzystać z bezpłatnego Systemu opakowań wielokrotnego użytku VYTAL, wypożyczając Opakowania wielokrotnego użytku VYTAL od Partnerów i zwracając je Partnerom lub Stacjom zwrotu VYTAL w odpowiednim czasie i w stosowny sposób.
- Obecnie okres bezpłatnego użytkowania opakowań wielokrotnego użytku VYTAL wynosi czternaście (14) dni. Niezależnie od poniższych postanowień, Użytkownik, który korzysta z prawa do odstąpienia od umowy, jest zobowiązany do zwrotu wypożyczonych Opakowań w terminie wskazanym w pierwszym zdaniu.
- Okres liczony jest dla każdego Opakowania Wielokrotnego Użytku i rozpoczyna się z każdym nowym procesem wypożyczenia. Okres wypożyczenia jest liczony zawsze od transakcji cyfrowej dokonywanej przed osobistym odbiorem Opakowania wielokrotnego użytku przez Użytkownika.
- Jeśli Użytkownik nie jest w stanie zwrócić Opakowania wielokrotnego użytku VYTAL samodzielnie lub przez inne osoby na czas przed upływem terminu, może przedłużyć termin o jeden tydzień za opłatą. Opłata za przedłużenie wynosi z VAT, chyba że Użytkownik zostanie poinformowany inaczej na początku danego procesu wypożyczenia.
- Jeśli opakowanie wielokrotnego użytku VYTAL nie zostanie zwrócone na czas, zostanie zwrócone w stanie zmienionym w stosunku do początkowego lub nie zostanie zwrócone w całości w wyznaczonym terminie, Użytkownik usunie je z cyklu Systemu Wielokrotnego Użytku VYTAL, a dane opakowanie nie będzie mogło być dłużej używane przez VYTAL w celu oszczędzania odpadów opakowaniowych. Prowadzi to do działania na niekorzyść Systemu wielokrotnego użytku VYTAL i spowoduje naliczenie Użytkownikowi opłaty według stawki ryczałtowej w wysokości 40,00 (z VAT) za brakujące lub niekompletnie zwrócone Opakowanie na żywność lub 10,00 PLN (z VAT) za kubek wielokrotnego użytku, chyba że Użytkownik zostanie inaczej poinformowany na początku odpowiedniego procesu wypożyczenia. Po uiszczeniu tej opłaty Użytkownik może zatrzymać Opakowanie wielokrotnego użytku. Kwota zostanie pobrana automatycznie natychmiast po upływie terminu i za pomocą metod płatności zapisanych na Koncie Użytkownika.
- Stawka ryczałtowa za usunięcie Opakowań wielokrotnego użytku należących do Partnerów w ramach Systemów Zamkniętych, które są jedynie zarządzane przez VYTAL w imieniu Partnera, jest ustalana przez odpowiedniego Partnera w porozumieniu z VYTAL, a Partner sam informuje o niej Użytkowników.
- Użytkownik może zwrócić Opakowanie wielokrotnego użytku VYTAL niezwrócone w terminie do Systemu wielokrotnego użytku VYTAL również później, zwracając je bezpośrednio u Partnera Systemu lub w Stacji zwrotu. W ten sposób Użytkownik pomaga zaoszczędzić kolejne odpady opakowań jednorazowych. Użytkownikowi, który zwróci Opakowanie po terminie, o którym mowa w powyższych ustępach, NIE przysługuje zwrot opłaty naliczonej zgodnie z ust. 5 ani żadne inne związane z tym roszczenia.
- Partnerzy VYTAL są zobowiązani do odbioru od Użytkowników wszystkich prawidłowo użytych i nadających się do użytku Opakowań wielokrotnego użytku VYTAL. Decyzja o przyjęciu uszkodzonych lub niewłaściwie użytych Opakowań wielokrotnego użytku należy wyłącznie do danego Partnera VYTAL. Jeżeli Opakowania wielokrotnego użytku VYTAL zostaną zwrócone poważnie uszkodzone lub nadmiernie zanieczyszczone, tak że ich dalsze wykorzystanie w ramach Systemu opakowań wielokrotnego użytku VYTAL jest niemożliwe lub jest możliwe tylko przy znacznym dodatkowym wysiłku, VYTAL zastrzega sobie prawo do obciążenia Użytkownika zryczałtowaną rekompensatą za wadę w odniesieniu do danego Opakowania wielokrotnego użytku zgodnie z ust. 5. Ocena, czy dalsze wykorzystanie Opakowania wielokrotnego użytku w ramach Systemu opakowań wielokrotnego użytku VYTAL nie jest możliwe lub jest możliwe tylko przy znacznym dodatkowym wysiłku, spoczywa na Partnerach, którzy mogą odmówić przyjęcia zgodnie z niniejszym postanowieniem.
- 8 OKRES OBOWIĄZYWANIA I WYPOWIEDZENIE DLA UŻYTKOWNIKÓW
- Pobranie oraz instalacja Aplikacji VYTAL są darmowe, a Użytkownik nie ponosi kosztów w postaci abonamentu za korzystanie z Aplikacji VYTAL oraz uczestnictwo w Systemie opakowań wielokrotnego użytku VYTAL. W momencie założenia Konta Użytkownika między Użytkownikiem a VYTAL jest zawierana umowa na czas nieokreślony.
- Użytkownik może rozwiązać umowę, o której mowa w ust. 1 w każdym momencie. W tym celu wystarczy złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, np. za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Po odstąpieniu od umowy, Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu wszystkich wypożyczonych Opakowań, nie później niż w terminie trzech (3) dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot Opakowań odbywa się na zasadach opisanych w § 7.
- Rozwiązanie stosunku pomiędzy Użytkownikiem a Partnerami nie ma wpływu na umowę zawartą pomiędzy Użytkownikiem a VYTAL.
§9 MOŻLIWOŚĆ SKŁADANIA (WSTĘPNYCH) ZAMÓWIEŃ U PARTNERÓW
- VYTAL oferuje Użytkownikom możliwość składania wstępnych zamówień u Partnerów za pośrednictwem Aplikacji VYTAL i przekazywania ich zainteresowanym Partnerom.
- VYTAL jest upoważniony do przyjmowania ofert umownych Użytkowników w imieniu uczestniczących Partnerów, do przyjmowania oświadczeń o odstąpieniu Użytkowników oraz do przyjmowania płatności Użytkowników na rzecz Partnera.
- VYTAL jest uprawniony do korzystania z usług stron trzecich („dostawców usług płatniczych”) w celu przetwarzania płatności.
- W przypadku przetwarzania płatności za pośrednictwem dostawców płatności obowiązują warunki danego dostawcy płatności. Ogólne warunki dostawcy płatności można znaleźć pod tym linkiem, a warunki dostawcy płatności „Paypal” pod tym linkiem.
- Zamówienia użytkowników: VYTAL przetwarza zamówienia zawierane pomiędzy Użytkownikiem a Partnerami za pośrednictwem Platformy Internetowej. Wszystkie produkty i usługi Partnerów oferowane na Platformie Internetowej stanowią jedynie niewiążące zaproszenie do składania zapytania przez Użytkownika. Zamówienie Użytkownika za pośrednictwem Platformy Internetowej stanowi zapytanie Użytkownika skierowane do odpowiedniego Partnera w celu zawarcia umowy dotyczącej przedmiotu zamówienia.
Aby złożyć zamówienie, Użytkownik musi najpierw wybrać Partnera, z którego usług chce skorzystać. Po wybraniu Partnera użytkownik może dodać produkty oferowane przez Partnera do swojego osobistego koszyka, klikając przycisk „Dodaj do koszyka” (lub podobne oznaczenie) lub przycisk „+” (lub podobne oznaczenie). W koszyku Użytkownik może sprawdzić i zmienić poszczególne produkty oraz określić żądany czas odbioru lub dostawy produktów. Klikając przycisk „wiążące zamówienie” (lub podobne oznaczenie). Użytkownik składa wiążące zamówienie u wybranego przez siebie Partnera na produkty wyświetlane w danym momencie w koszyku („Zamówienie”). Następnie Użytkownik musi wybrać metodę płatności i podać dane niezbędne do realizacji zamówienia.
Za moment zawarcia odpowiedniej umowy między Partnerem a Użytkownikiem uznaje się moment przesłania Użytkownikowi wiadomości potwierdzającej na Platformie Internetowej lub na adres e-mail podany przez Użytkownika, którą VYTAL wysyła Użytkownikowi w imieniu Partnera. W wiadomości potwierdzającej wyświetlane są poszczególne pozycje zamówienia.
- Umowa zawierana za pośrednictwem Platformy Internetowej na zakup produktów i usług oferowanych przez Partnerów zawierana jest wyłącznie pomiędzy Użytkownikiem a danym Partnerem.
- Oferta Użytkownika dotycząca zawarcia umowy może zostać przyjęta przez Partnera niezwłocznie. Wraz z wysłaniem potwierdzenia zamówienia umowa zostaje skutecznie zawarta, tak więc – nawet jeśli Użytkownik nie odbierze zamówionych produktów – zobowiązanie Użytkownika do zapłaty powstaje z zastrzeżeniem skutecznego odwołania zamówienia lub jego skutecznego anulowania zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Jeśli podczas składania zamówienia Użytkownikowi wyświetlane są obrazy produktów, są to jedynie obrazy poglądowe lub symboliczne. Nie stanowią one żadnego uzgodnienia ani zapewnienia co do rzeczywistego wyglądu i stanu opakowania.
- Jeśli złożenie zamówienia u danego Partnera wiąże się z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty przez Użytkownika, jest on o tym informowany na etapie składania zamówienia, przed jego potwierdzeniem. Opisana informacja figuruje jako osobna pozycja w podglądzie zamówienia.
§10 ANULACJA ZAMÓWIEŃ
- Użytkownik ma prawo do anulowania swojego zamówienia w VYTAL do piętnastu minut przed wskazanym przez siebie czasem odbioru. Jeśli zamówienie zostanie anulowane przez Użytkownika, będzie on zwolniony z obowiązku zapłaty za zamówienie.
- Do wskazanego w ust. 1 czasu umożliwiającego anulowanie zamówienia Użytkownik może również dostosować swój czas odbioru, w celu zareagowania na wszelkie opóźnienia w odbiorze zamówienia. Powiadomienie to jest dokonywane za pośrednictwem Platformy Internetowej i przekazywane przez VYTAL do Partnera.
- Partner oraz VYTAL zastrzegają sobie również prawo do anulowania zamówienia, w szczególności jeśli istnieją oznaki niewłaściwego wykorzystania konta Użytkownika (np. wątpliwości co do prawidłowości podanych danych, podejrzenie błędnie złożonego zamówienia, itp.) lub jeśli zamówione produkty nie są w pełni dostępne. W przypadku anulowania zamówienia przez Partnera lub VYTAL, Użytkownik zostanie poinformowany o anulowaniu co najmniej pięć (5) minut przed wybranym przez Użytkownika czasem odbioru i zostanie zwolniony z obowiązku zapłaty za zamówienie.
§11 ODBIÓR ZAMÓWIONYCH PRODUKTÓW
- Określony przez Użytkownika czas odbioru nie stanowi gwarancji terminowości dostarczenia Produktów do odbioru przez Użytkownika. Dostarczenie Produktów nie może przekroczyć czasu odbioru określonego przez Użytkownika o więcej niż dziesięć (10) minut. Jeśli Partner uzna, że czas ten zostanie przekroczony choćby nieznacznie, poinformuje o tym Użytkownika z odpowiednim wyprzedzeniem za pośrednictwem Platformy Internetowej.
- Ze względu na fakt, iż produkty zamawiane u Partnera stanowią produkty świeżo przygotowane na żądanie Użytkownika lub są produktami, które łatwo się psują (np. kanapki, kawa), Użytkownik jest zobowiązany do odebrania zamówionych produktów od Partnera nie później niż dziesięć (10) minut po uzgodnionym czasie odbioru.
- Jeśli uzgodniony czas odbioru zostanie przekroczony o więcej niż dziesięć (10) minut, a wina za to leży wyłącznie po stronie Partnera, Użytkownik może odstąpić od zawartej W takim przypadku Użytkownik otrzyma zwrot wszystkich już dokonanych płatności.
- Jeśli zamówione produkty mają ograniczenie ustawowe ze względu na wiek, Partner może zażądać dowodu osobistego w celu weryfikacji wieku, a jeśli wymagany wiek nie zostanie osiągnięty, odmówić wydania przedmiotowych produktów i anulować zamówienie. W takim przypadku Użytkownik otrzyma zwrot wszelkich już dokonanych płatności.
§12 CENY I PŁATNOŚCI
- Ceny wyświetlane w momencie składania zamówienia mają zastosowanie do zawarcia umowy za pośrednictwem Platformy Internetowej. Wszystkie ceny wyświetlane na Platformie internetowej zawierają ustawowy podatek od towarów i usług.
- Zamówienia Użytkownika za pośrednictwem Platformy Internetowej mogą być opłacane przez Użytkownika wyłącznie w ramach procesu płatności online. VYTAL zapewnia w tym celu usługi płatności online (np. karta kredytowa, przelew natychmiastowy).
- Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia wystarczających środków na koncie, z którego korzysta do dokonywania płatności online oraz do dokonywania płatności kartą kredytową wyłącznie w ramach odpowiedniego dozwolonego limitu kredytowego.
- Jeśli Użytkownik wybierze płatność za pomocą polecenia zapłaty, całkowita kwota jest natychmiast wymagalna do zapłaty poprzez pobranie płatności przez dostawcę usług płatniczych z rachunku bankowego wskazanego przez Użytkownika w procesie składania zamówienia. W przypadku płatności za pomocą polecenia zapłaty Użytkownik udziela Dostawcy Płatności upoważnienia do polecenia zapłaty SEPA w celu pobrania należnych płatności i instruuje swoją instytucję finansową, aby honorowała odpowiednie polecenia zapłaty. Jeśli ta metoda płatności zostanie wybrana przez Użytkownika, Użytkownik i VYTAL zgadzają się, że nie jest wymagane żadne wcześniejsze powiadomienie („Powiadomienie wstępne”) przez VYTAL przed pobraniem polecenia zapłaty poprzez wybranie „Polecenia zapłaty” jako metody płatności, Użytkownik potwierdza również, że określone konto bankowe ma wymagane pokrycie i że Użytkownik jest upoważniony do dysponowania określonym kontem bankowym. W przypadku zwrotnej noty obciążeniowej (np. z powodu braku środków lub sprzeciwu posiadacza rachunku) Użytkownik upoważnia Dostawcę Płatności do ponownego pobrania całkowitej należnej kwoty wraz z kosztami poniesionymi w związku ze zwrotną notą obciążeniową w formie polecenia zapłaty z jego rachunku. W takim przypadku Użytkownik jest zobowiązany do poniesienia kosztów związanych ze zwrotną notą obciążeniową.
§13 PŁATNOŚCI MOBILNE
- VYTAL przetwarza płatność pomiędzy Użytkownikiem a Partnerem za pośrednictwem Platformy Internetowej, za pomocą usług dostarczanych przez zewnętrznego dostawcę płatności. VYTAL jest upoważniony przez Partnera do otrzymywania płatności Użytkownika na rzecz Partnera za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych.
- Proces płatności mobilnej odbywa się za pośrednictwem Platformy Internetowej i jest uruchamiany za pośrednictwem Aplikacji VYTAL. Po pomyślnym dokonaniu płatności VYTAL wysyła do użytkownika wiadomość z potwierdzeniem płatności.
- VYTAL jest uprawniony, przed wykonaniem dostawy lub innej usługi Partnera, do odmowy wykonania zlecenia płatności w całości lub w części lub do zawieszenia wykonania takiego zlecenia w całości lub w części, jeżeli:
- istnieją wątpliwości co do ważności zlecenia płatniczego lub tożsamości, autoryzacji lub innych uprawnień osoby wydającej zlecenie płatnicze;
- zlecenie płatnicze narusza jakiekolwiek obowiązujące prawo lub regulacje lub własne zasady korporacyjne VYTAL;
- istnieje podejrzenie bezprawnego korzystania z Platformy Internetowej lub oszustwa lub nieprawidłowości dotyczących jej bezpieczeństwa.
- VYTAL nie jest zobowiązany do sprawdzania danych Użytkownika niezbędnych do dokonania płatności w ramach przetwarzania płatności w celu akceptacji płatności. Jeśli płatność nie może zostać zrealizowana z powodu nieprawdziwych informacji podanych przez użytkownika, niezależnie od tego, czy Użytkownik dokonał płatności, czy nie, roszczenie Partnera wobec Użytkownika o zapłatę za świadczone usługi/dostarczone produkty pozostaje niezmienionym, przy czym roszczenie o zapłatę istnieje tylko w kwocie, która powstałaby, gdyby Użytkownik dokonał prawidłowej płatności. Ma to zastosowanie w szczególności w przypadku wykorzystania bezprawnie uzyskanych danych dotyczących płatności lub innych danych zamówienia (np. „phishing” danych karty kredytowej lub oszustwo tożsamości).
§14 SYSTEM ZAMKNIĘTY – OPAKOWANIA NALEŻĄCE DO PARTNERA
- Użytkownik ma możliwość wybrania, oprócz standardowych Opakowań VYTAL, Opakowań wielokrotnego użytku będących własnością Partnera, oferowanych w ramach Systemu Zamkniętego.
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie wypożyczania opakowań w trybie Systemu Zamkniętego. Pozostałe postanowienia dotyczą Partnera uczestniczącego
w Systemie w trybie Systemu Zamkniętego w takim zakresie, w jakim jest możliwe ich pogodzenie z postanowieniami § 14. W przypadku, gdy postanowień § 14 nie da się pogodzić z pozostałymi postanowieniami, pierwszeństwo mają postanowienia § 14.
- Koszty wynikające z uszkodzenia bądź braku zwrotu wypożyczonych Opakowań dostępnych w ramach Systemu zamkniętego Partnera są takie same, jak w przypadku Opakowań VYTAL.
- Pojemniki będące w obiegu w trybie Systemu Zamkniętego podlegają zwrotom wyłącznie do Partnera, od którego zostały wypożyczone i nie można umieszczać ich w Stacjach Zwrotnych ani przekazywać innym Partnerom.
§ 15 PRAWO DO ODSTĄPIENIA W ODNIESIENIU DO ZAMÓWIEŃ
- Jeśli Użytkownik składa zamówienie jako konsument w rozumieniu 221 k.c. lub jako przedsiębiorca na prawach konsumenta w rozumieniu art. 3855 k.c., Użytkownik ma prawo do odwołania zamówienia zgodnie z poniższymi postanowieniami. VYTAL jest uprawniony do otrzymania oświadczenia o odstąpieniu jako przedstawiciel danego Partnera.
– Instrukcja odstąpienia –
Prawo do odstąpienia od umowy:
Użytkownik ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w ciągu czternastu dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia od umowy wynosi czternaście dni od dnia, w którym Użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia weszła w posiadanie produktów. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy poinformować nas (VYTAL Sp. z o. o., ul. Stawna 10/5, 60-759 Poznań, adres e-mail: kontakt@vytal.org) za pomocą wyraźnego oświadczenia (np. listu wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną) o decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy. Można skorzystać z załączonego przykładowego formularza odstąpienia, co nie jest obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać powiadomienie o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Konsekwencje odstąpienia od umowy:
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwrócimy wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z faktu, że wybrałeś inny rodzaj dostawy niż najtańszy oferowany sposób dostawy), bez zbędnej zwłoki i nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia, w którym otrzymaliśmy powiadomienie o odstąpieniu od niniejszej umowy. W celu dokonania zwrotu użyjemy tych samych środków płatniczych, których użyto w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej; w żadnym wypadku Użytkownik nie zostanie obciążony opłatą za ten zwrot.
Możemy odmówić zwrotu do czasu otrzymania towarów z powrotem lub do czasu dostarczenia przez użytkownika dowodu, że towary zostały zwrócone, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Użytkownik musi zwrócić lub przekazać towary odpowiedniemu Partnerowi lub nam bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia, w którym powiadomił nas o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeśli użytkownik wyśle towary przed upływem czternastu dni.
Użytkownik ponosi wszelkie koszty zwrotu towarów.
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za utratę wartości produktów wyłącznie w przypadku, gdy utrata wartości wynika z obchodzenia się z produktami, które nie jest konieczne do sprawdzenia stanu, właściwości i funkcjonowania produktów.
Wyłączenie prawa do odstąpienia:
Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo użytkownika do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do umów m.in.:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany o tym, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- w których towar szybko ulega zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
Takimi towarami są w szczególności:
- świeżo przygotowane lub zapakowane potrawy/posiłki/napoje przygotowane na zamówienie i zgodnie ze specyfikacją konsumenta, w szczególności tak zwane „potrawy dostosowane do potrzeb klienta”, ale także świeżo przygotowane potrawy, które są zamawiane przez telefon, aplikację lub online, a następnie dostarczane przez firmę kurierską, chyba że Partner nawet nie rozpoczął ich przygotowania lub ich składniki można ponownie rozdzielić;
- towary wymagające utrzymania określonej temperatury lub innych warunków, takie jak żywność wymagająca chłodzenia, mrożonki po dostarczeniu do klienta;
napoje w butelkach po otwarciu nakrętki;
- artykuły higieniczne po usunięciu Opakowania zewnętrznego.
– Koniec instrukcji odstąpienia –
- Przykładowy formularz anulowania stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§16 KUPONY I PROMOCJE
Kuponów promocyjnych/zniżkowych i/lub kodów promocyjnych/zniżkowych nie można łączyć z innymi promocjami, zniżkami lub akcjami. Do bonów, kodów i promocji mają zastosowanie odpowiednie warunki uczestnictwa oraz przepisy ustawowe.
§17 OCENY KLIENTÓW
- W zakresie, w jakim użytkownik może ocenić usługi VYTAL i Partnerów na Platformie Internetowej, ocena odnosi się do wiarygodności Partnera oraz jakości produktów i usług oferowanych przez Partnera. Użytkownik wystawiający ocenę jest zobowiązany do wystawienia jej zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i przekonaniem. Użytkownik zezwala firmie VYTAL na niewyłączne, bezpłatne, czasowo i przestrzennie nieograniczone korzystanie z treści oceny przesłanej przez Użytkownika w związku z Systemem wielokrotnego użytku VYTAL, jak również na wewnętrzne przechowywanie danych Użytkownika dotyczących oceny, jak również czasu i innych informacji technicznych w momencie przesyłania oceny.
- VYTAL jest uprawniony do opublikowania oceny przesłanej przez Użytkownika na Platformie Internetowej, tak aby mogli ją zobaczyć wszyscy inni Użytkownicy. VYTAL nie jest zobowiązane do publikacji oceny. Przesyłając ocenę, Użytkownik wybiera nazwę (nick), która ma być wyświetlana do oceny. VYTAL ma prawo do usunięcia opublikowanej oceny w dowolnym momencie.
- Użytkownikowi nie wolno składać fałszywych oświadczeń w ocenie ani wykorzystywać Systemu oceny do celów reklamowych lub innych nadużyć. Użytkownikowi zabrania się wystawiania ocen zawierających treści obraźliwe, dyskryminujące lub wprowadzające w błąd.
- Publikujemy wszystkie opinie (zarówno pozytywne, jak i negatywne) i nie ingerujemy w ich treść, nie oferujemy dodatkowych korzyści związanych z wystawieniem opinii lub jej wycofaniem.
- Z powyższych względów możemy zapewnić, że opinie dostępne na Platformie są weryfikowane i autentyczne oraz odzwierciedlają rzeczywiste doświadczenia zakupowe.
- Opinie na temat Platformy mogą być wystawiane na stronach innych podmiotów. W przypadku takich opinii w zakresie oceny wiarygodności i autentyczności opinii zastosowanie znajdują zasady stosowane przez te podmioty. Ze swojej strony VYTAL dokłada wszelkich starań by opinie na temat Platformy były zawsze wiarygodne i autentyczne.
§18 NALEŻYTA OSTROŻNOŚĆ PRZY OBCHODZENIU SIĘ Z OPAKOWANIAMI WIELOKROTNEGO UŻYTKU VYTAL
Użytkownicy zobowiązują się do ostrożnego obchodzenia się z dostarczonymi im Opakowaniami wielokrotnego użytku VYTAL i używania ich wyłącznie do transportu zapakowanych produktów. Opakowania wielokrotnego użytku VYTAL mogą być napełniane wyłącznie odpowiednimi dla nich produktami spożywczymi.
§19 OBOWIĄZKI VYTAL
- Odpowiedzialność za System: VYTAL zapewnia działanie infrastruktury technicznej i centralnej platformy danych dla oferowanego Systemu wielokrotnego użytku w celu zapewnienia sprawnego działania Systemu. VYTAL nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem i wzrostem sieci Partnerów oraz Stacji zwrotu oraz prowadzi działania marketingowe i komunikacyjne.
VYTAL informuje, że zgodnie z obecnym stanem technologii, nie jest możliwe tworzenie, dostarczanie i używanie oprogramowania, jak również usług sieciowych, w szczególności internetowych, które są zdolne do działania w dowolnej kombinacji aplikacji, w każdych warunkach technicznych i zewnętrznych oraz w sposób ciągły bez błędów i które są zawsze chronione przed ingerencją lub uszkodzeniem przez osoby trzecie. Dotyczy to w szczególności faktu, że usługi oferowane przez VYTAL są również zależne od gromadzenia, przetwarzania i przesyłania danych przez strony trzecie, a także od dostępności i funkcjonalności sieci telekomunikacyjnych, sieci i usług połączeniowych, a także operatorów hostów i centrów danych stron trzecich, na których świadczenie usług VYTAL nie ma wpływu.
W związku z tym firma VYTAL podejmuje działania zorientowane na odpowiedni stan technologii w celu zapewnienia jak największej dostępności i funkcjonalności oprogramowania i usług, które mają być udostępnione w każdym przypadku. Dostępność i użyteczność Platformy Internetowej może być zagwarantowana tylko w takim zakresie, w jakim takie technologie mogą być dostarczone przez odpowiedniego dostawcę zgodnie z aktualnym stanem techniki i tylko w takim zakresie, w jakim firma VYTAL nie może być pociągnięta do odpowiedzialności w wyniku korzystania z takich technologii, dopóki VYTAL nie zostanie pozbawiona możliwości utrzymania Platformy Internetowej oraz funkcji i usług udostępnianych w jej ramach w wyniku należytego wykonywania prac konserwacyjnych (w szczególności usuwania usterek i aktualizacji Systemu) lub okoliczności pozostających poza sferą wpływu VYTAL, w szczególności usterek technicznych, siły wyższej lub awarii usług ze strony osób trzecich, za które VYTAL nie ponosi odpowiedzialności.
- Informacje o uczestniczących Partnerach i promocjach rabatowych: VYTAL informuje Użytkowników za pośrednictwem Aplikacji VYTAL o aktualnych Partnerach oraz, jeśli ma to zastosowanie, o promocjach rabatowych Partnerów.
- Recykling opakowań wielokrotnego użytku VYTAL, które nie mogą być już używane: VYTAL odbierze umyślnie uszkodzone, niekompletne lub silnie zanieczyszczone Opakowania wielokrotnego użytku w celu ich sprawdzenia. VYTAL zwraca części, które mogą być ponownie użyte do Systemu wielokrotnego użytku; części, które nie mogą być dłużej używane, są zbierane do kontrolowanego recyklingu.
§20 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- VYTAL ponosi odpowiedzialność kontraktową i deliktową
- w odniesieniu do szkód wynikających z rażącego niedbalstwa i umyślności oraz szkód wynikających z uszczerbku na życiu, ciele i zdrowiu;
- w odniesieniu do szkód wynikających z naruszenia zobowiązań umownych, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których przestrzeganiu Użytkownik regularnie polega i może polegać (tzw. „istotne zobowiązania umowne”); w tym względzie odpowiedzialność jest jednak ograniczona do wysokości przewidywalnej szkody, której wystąpienia należy zazwyczaj oczekiwać.
Powyższe ograniczenia odpowiedzialności mają również zastosowanie do pracowników, organów i pośredników firmy VYTAL. VYTAL nie ponosi odpowiedzialności za działania swoich pośredników, jeśli taki pośrednik jest Użytkownikiem lub osobą wyznaczoną przez Użytkownika do pełnienia takiej funkcji. Ponadto VYTAL nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z dostarczenia przez Użytkownika niedokładnych danych i informacji.
Powyższe regulacje nie mają wpływu na obowiązkowe przepisy dotyczące odpowiedzialności prawnej.
- VYTAL nie ponosi odpowiedzialności za treść i realizację stosunków umownych istniejących pomiędzy Partnerem lub Klientem Korporacyjnym a Użytkownikiem, w tym za szczegóły, dane i informacje dostarczone przez Partnerów i Użytkowników w Aplikacji. VYTAL nie udziela żadnej gwarancji na usługi świadczone na rzecz Użytkownika przez Partnera lub Klienta Korporacyjnego, chyba że są to usługi świadczone przez VYTAL na rzecz Użytkownika przez Partnera lub Klienta Korporacyjnego jako pośrednika
- Wyżej wymienione przepisy dotyczące odpowiedzialności nie mają wpływu na prawne roszczenia gwarancyjne i roszczenia użytkownika wynikające z ustawy o odpowiedzialności za produkt, a także ewentualne bezpośrednie roszczenia wobec odpowiedniego partnera Systemowego jako partnera umownego Użytkownika.
- Jeżeli VYTAL zostanie pociągnięty do odpowiedzialności przez Partnera lub osobę trzecią z powodu naruszenia przez Użytkownika niniejszego Regulaminu, Użytkownik zwalnia VYTAL z odpowiedzialności z tytułu wszelkich roszczeń i kosztów w tym zakresie oraz przejmuje koszty wynikające bezpośrednio lub pośrednio z tego tytułu, w tym uzasadnione koszty z tytułu porady prawnej i reprezentacji. Nie ma to zastosowania, jeśli użytkownik nie jest odpowiedzialny za naruszenie. VYTAL zastrzega sobie prawo do obrony przed takimi roszczeniami.
§21 ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- VYTAL podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Klientów przy użyciu Danych VYTAL.
- Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez VYTAL to:
- możliwość założenia Konta na Platformie za pośrednictwem Aplikacji,
- możliwość zawarcia umowy z Partnerami i VYTAL drogą elektroniczną,
- możliwość otrzymywania newslettera (w przypadku umożliwienia zapisu na newsletter na Platformie).
- Założenie konta odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub, w przypadku udostępnienia takiej możliwości, poprzez zaznaczenie stosownej zgody w procesie składania Zamówienia. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta na Platformie, na czas nieokreślony zostaje zawarta nieodpłatna umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Klient może w każdym czasie usunąć konto w panelu klienta lub przesłać żądanie usunięcia na adres e-mailowy VYTAL.
- Na koncie klienta przechowywane są informacje dotyczące danych klienta i złożonych zamówień. W przypadku usunięcia konta, VYTAL będzie przechowywała informacje o złożonych Zamówieniach do czasu upływu przedawnienia możliwych roszczeń wynikających z konkretnego stosunku prawnego lub przez cały czas funkcjonowania Platformy – chyba, że Klient sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a VYTAL nie będzie miała nadrzędnego prawnie uzasadnionego interesu w ich przechowywaniu.
- Zapis na newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania Zamówienia. W przypadku skutecznego zapisu na newsletter, VYTAL świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Partnerów oraz VYTAL. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e-mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy VYTAL.
- W przypadku chęci złożenia reklamacji, Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy.
- VYTAL zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Platformy w terminie do 14 dni. Klient jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e-mail VYTAL.
- Treści zawarte w newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody VYTAL.
- Konsument może odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację VYTAL. Niezależnie od tego, Klient może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.
- 22 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Klientów będących przedsiębiorcami.
- Strony wyłączają całkowicie odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady.
- VYTAL może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektronicznych w zakresie utrzymania konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn. Nie skutkuje to jakimikolwiek roszczeniami do VYTAL z tego tytułu.
- VYTAL ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od jej zawarcia, poprzez przesłanie przedsiębiorcy stosownego oświadczenia. Nie skutkuje to jakimikolwiek roszczeniami do VYTAL z tego tytułu.
- Klient zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy danym rodzaju przesyłki i powinien niezwłocznie dokonać czynności mających na celu ustalenie odpowiedzialności przewoźnika. VYTAL nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki powstałe od przyjęcia go do przewozu do wydania go przedsiębiorcy.
- VYTAL ma prawo ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać od przedsiębiorcy dokonania przedpłaty w całości albo części.
- Całkowita odpowiedzialność VYTAL w stosunku do przedsiębiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez VYTAL, ograniczona jest do wysokości zapłaconej za towar ceny oraz kosztów dostawy. VYTAL nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do przedsiębiorcy.
- Właściwym do rozstrzygania sporów między VYTAL a przedsiębiorcą jest sąd właściwy ze względu na siedzibę VYTAL.
- Przepisy niniejszego paragrafu nie mają na celu ograniczenia praw przedsiębiorcy na prawach konsumenta, które przysługują mu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów.
§23 TREŚCI UŻYTKOWNIKA
- Treści Użytkownika to zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Sklepu przez każdego Użytkownika:
- opinie lub komentarze o sklepie lub produktach,
- dodatkowe, niewymagane przy złożeniu zamówienia informacje zawarte na koncie klienta, zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Sklepu.
- Użytkownik nie może publikować treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub są w inny sposób niezgodne z prawem, niniejszym regulaminem lub dobrymi obyczajami, w szczególności:
- treści służących do popełnienia wykroczenia lub przestępstwa,
- treści naruszających dobra osobiste lub prawa autorskie,
- treści mających charakter spamu,
- treści służących prowadzeniu nieuczciwej działalności konkurencyjnej, w tym niedozwolonych działań marketingowych,
- treści niezgodnych z tematyką serwisu, którego dotyczą.
- Możemy weryfikować, blokować i usuwać treści niezgodne z prawem – z zachowaniem zasad obiektywizmu oraz należytej staranności.
- Zgłoszenie nielegalnych treści powinno zawierać:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści,
- wskazanie w miarę możliwości elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści,
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia – z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Jeżeli w wyniku weryfikacji podjętej z naszej inicjatywy lub wynikającej ze zgłoszenia ustalimy, że określone treści są nielegalne, możemy zdecydować o ich zablokowaniu lub usunięciu.
- Zarówno Użytkownik, który zgłosił treści i nie zgadza się z podjęta przez nas decyzją, jak i Użytkownik, którego treści uznaliśmy za nielegalne, ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w ust. 13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
- Po złożeniu odwołania, niezwłocznie potwierdzimy jego otrzymanie i rozpatrzymy je w ciągu 14 dni. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany. Uzasadnienie naszej decyzji zostanie sporządzone zgodnie ze wszelkimi wymogami wynikającymi z Aktu o usługach cyfrowych.
- Użytkownik ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w ust. 13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
- W przypadku rażącego nieprzestrzegania postanowień niniejszego punktu i publikowania nielegalnych treści, możemy zdecydować o czasowym zablokowaniu (zawieszeniu) lub usunięciu konta, a także o ograniczeniu funkcjonalności konta.
- Warunkiem podjęcia decyzji dotyczącej konta użytkownika, jest zachowanie zasad obiektywizmu i należytej staranności. Od takiej decyzji przysługuje odwołanie, które nie będzie rozpatrzone w sposób zautomatyzowany. Rozpatrzenie odwołania nastąpi w terminie 14 dni, a Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany o jego wyniku.
- Nie ponosimy odpowiedzialności za Treści Użytkownika, jeżeli:
- nie mamy faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wiemy o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach;
- podejmujemy bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyskany taką wiedzę lub wiadomość.
- W przypadku gdy poweźmiemy jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformujemy o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekażemy wszystkie dostępne informacje na ten temat.
- Ustanowiliśmy punkt kontaktowy, który służy do realizacji naszych obowiązków związanych z Aktem o Usługach Cyfrowych (DSA) i za pośrednictwem którego odpowiednie organy oraz Użytkownicy mogą się z nami komunikować: biuro@vytal.org.pl. Przy użyciu wskazanego adresu e-mail możliwe jest w szczególności zgłoszenie treści, które Użytkownik uważa za nielegalne.
- Żadne z powyższych postanowień nie służy ograniczeniu praw Użytkownika i nie powinno być w ten sposób interpretowane.
§24 PRAWA UŻYTKOWANIA ZDJĘĆ, FILMÓW I TEKSTÓW
- VYTAL jest właścicielem praw użytkowania wszystkich samodzielnie wyprodukowanych i dostarczonych obrazów, filmów, tekstów i innych treści (zwanych dalej łącznie „Treściami”), które są publikowane na stronie internetowej VYTAL, w aplikacji VYTAL lub w innych miejscach udostępnianych przez VYTAL, a w szczególności w portalach społecznościowych. Wykorzystanie tych treści jest niedozwolone bez wyraźnej zgody VYTAL, chyba że takie wykorzystanie jest obowiązkowo dozwolone przez prawo bez zgody uprawnionej strony. Zgodę można uzyskać wysyłając wiadomość e-mail na adres biuro@vytal.org.pl.
- Jeśli firma VYTAL wyraziła zgodę na takie wykorzystanie, użytkownicy zobowiązują się do korzystania z odpowiednich treści wyłącznie zgodnie z wytycznymi dotyczącymi marki VYTAL dostarczonymi użytkownikowi wraz ze zgodą.
- Użytkownicy, którzy publikują własne treści z wyraźnie rozpoznawalnym odniesieniem do VYTAL (np. za pomocą obrazu Opakowania VYTAL lub linku do strony internetowej lub profilu VYTAL w mediach społecznościowych), niniejszym wyraźnie wyrażają zgodę na dalsze wykorzystywanie udostępnionych treści przez VYTAL w związku z VYTAL i Systemem wielokrotnego użytku VYTAL. Zgoda Użytkownika może zostać w każdej chwili wycofana poprzez poinformowanie VYTAL pocztą elektroniczną.
§25 OCHRONA DANYCH
Informacje dotyczące wszystkich danych przetwarzanych przez VYTAL, w szczególności w jaki sposób, w jakich celach i w jakim zakresie oraz jakie prawa przysługują Użytkownikowi lub osobom, których dotyczy przetwarzanie danych, można znaleźć w odpowiednich aktualnych informacjach o ochronie danych VYTAL, które są dostępne pod adresem www.vytal.org.pl/polityka-prywatnosci.
§26 ZMIANY ZASAD I WARUNKÓW
- VYTAL zastrzega sobie prawo do aktualizacji niniejszego Regulaminu zgodnie z poniższymi przepisami ze skutkiem na przyszłość oraz do włączenia ich do trwającego stosunku umownego z Użytkownikami, jeśli zmiany przepisów lub orzecznictwo, zmiany warunków rynkowych lub przeliczenia walut spowodują konieczność korekty w zakresie, w jakim dotyczy to części, na które mają wpływ takie zmiany lub zmienione okoliczności.
- Zmiany te staną się częścią umowy tylko wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na nie zgodę lub nie sprzeciwi się im w ciągu dwóch tygodni od powiadomienia o zmianach. Do powiadomienia wystarczy, że VYTAL wyśle nową wersję Regulaminu na adres e-mail Użytkownika przechowywany w Systemie VYTAL z wyraźnym odniesieniem do konsekwencji/znaczenia zachowania Użytkownika. W przypadku braku sprzeciwu wobec włączenia wyżej wymienionych zmian Regulaminu do stosunku umownego w formie tekstowej i w terminie dwóch tygodni, zgodę uznaje się za udzieloną.
- Nie ma możliwości wniesienia sprzeciwu, jeśli zmiany są korzystne wyłącznie dla Użytkownika lub jeśli nie pociągają za sobą żadnych niekorzystnych skutków prawnych lub ekonomicznych dla Użytkownika. We wszystkich innych przypadkach włączenie zmienionego Regulaminu do stosunku umownego z Użytkownikiem jest możliwe wyłącznie za zgodą Użytkownika.
- Jeśli Użytkownik skorzysta z prawa do sprzeciwu, Konto Użytkownika będzie dalej prowadzone bez proponowanych zmian, a następnie stosunek umowny między Użytkownikiem a VYTAL zostanie rozwiązany. Prawo stron do rozwiązania umowy pozostaje niezmienione.
§27 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Stosunki umowne między firmą VYTAL a Użytkownikiem oraz wszelkie spory powstałe w związku z nimi podlegają wyłącznie prawu polskiemu. Nie ma to zastosowania tylko w zakresie, w jakim Użytkownicy będący konsumentami mogą powoływać się na korzystniejsze normy ochrony konsumentów prawa obowiązującego w ich zwykłym miejscu zamieszkania.
- VYTAL zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z istotnych przyczyn, takich jak np. zmiana oferty, zmiana przepisów prawa. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji. O zmianie regulaminu zarejestrowani Użytkownicy zostaną poinformowani o takiej zmianie przed jej wejściem w życie, co najmniej 14 dni przed jej wprowadzeniem, za pośrednictwem poczty elektronicznej z podaniem daty wejścia w życie zmiany.
- Jeśli Użytkownik jest przedsiębiorcą w rozumieniu polskiego kodeksu cywilnego lub jeśli nie ma on ogólnego miejsca jurysdykcji lub zamieszkania w Polsce, lub jeśli jego zwykłe miejsce zamieszkania nie jest znane w momencie wniesienia pozwu, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających ze stosunku umownego między firmą VYTAL a użytkownikiem i w związku z nim jest siedziba firmy VYTAL.
- Prawa i obowiązki wynikające z niniejszej umowy nie mogą być cedowane lub przenoszone w całości lub w części bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej strony.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszych Warunków jest lub stanie się nieważne w całości lub w części, nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych postanowień.
*************************
Wzór oświadczenia dotyczącego reklamacji oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy – skorzystanie z poniższych wzorów nie jest obowiązkowe, a jedynie rekomendowane.
ZAŁĄCZNIK NR 1
DO REGULAMINU
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. zamówienia
Do
VYTAL Polska Sp. z o.o.
- Stawna 10/5
61-749 Poznań
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję od umowy nr ……………….., zawartej dnia ……………….. dotyczącej zakupu towaru ……………………………………………
Proszę o zwrot kwoty ……………… na nr rachunku bankowego:
……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………….
podpis konsumenta
ZAŁĄCZNIK NR 2
DO REGULAMINU
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. zamówienia
Do
VYTAL Polska Sp. z o.o.
- Stawna 10/5
61-749 Poznań
FORMULARZ REKLAMACJI PRODUKTU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………. towar jest niezgodny z umową (wadliwy). Wada polega na ……………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Numer zamówienia (dostępny po zalogowaniu lub w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. . Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:
- żądam nieodpłatnej naprawy towaru
- żądam wymiany towaru na nowy
W przypadkach określonych w przepisach:
- składam oświadczenie o obniżeniu ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł,
- składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy
proszę o zwrot podanej kwoty na konto ………………………………………………………………………
/przekazem pocztowym na mój adres ……………………………………………………….
…………………………………………….
podpis konsumenta